Vårdsbergs GK 013-590 82 / Linköpings Golfklubb 013-26 29 90

Banan / Rangen

Banan

Banan öppnar upp för spel onsdagen den 6 mars kl. 9. Bokning och betalning görs som vanligt via Min Golf. Ankomstanmälan kan göras i terminalen vid receptionen, alternativt via OnTag.

Banan har nio hål med en normal svårighetsgrad med par 34.
Vårdsbergs Golfklubb bildades 1997 och blev spelklar 1999.

Slope

HANDICAPUTRÄKNING NIOHÅLSROND: Hålen inom varje 9-hålsbanslinga har handicap 1-9. Halvera ditt spelhandicap vid niohålsrond.
Har du ojämnt spelhandicap får du räkna ditt halva slag som ett helt slag.

ARTONHÅLSROND: Hålen inom varje 9-hålsbanslinga har handicap 1-9. Räkna ditt halva spelhandicap per 9 hål.
Spelare med ojämnt spelhandicap får ta ut sitt udda slag på första 9-hålsslingan.
Exempel: Vid spel över 18 hål har spelare med 31 i spelhandicap 16 slag på första 9 hålen och 15 slag på de andra 9 hålen.

Slopetabell Damer
Slopetabell Herrar

Driving Range

Nu har vi öppnat rangemaskinen för året. Inför årets säsong har vi betalsystemet Golfmore.

Ladda ner appen och börja träna!

Rangen är 200 meter lång och det är absolut förbjudet att slå över staketet då det kan träffa spelare på banan.

Prissättning Range

Korgstorlek 1, 30 bollar    Pris: 43 kr

Korgstorlek 2, 50 bollar    Pris: 67 kr

Korgstorlek 3, 70 bollar    Pris: 87 kr

Framtidens golfbana

Framtidens golf spelas på en niohålsbana. Nästa generation golfspelare kommer att vara tidseffektiva och kommer att kräva smidighet och enkelhet. De vill ha en komplett bana där allt finns.

Vårdsbergs Golfklubb bygger på idéer för framtidens golfspelare.

Banrekord

Herrar